Deutsche spräche  English language

  • Northern Supporter
  • Queen Mary II
  • Vrachtschip

Toepassingsgebieden

Uiteenlopende toepassingsgebieden met de uiteenlopende werkingswijzen, motoren, brandstoffen en vooral uitlaatgasregelgevingen vereisen eveneens uiteenlopende concepten voor emissiereductie. Daarom hebben wij, afhankelijk van de vereisten van de exploitant, voor de toepassingsgebieden:

  • Stationaire motoren/installaties
  • Binnenvaartschepen
  • Kust en Sleepvaart
  • Zeeschepen

Specifieke, aangepaste concepten voor uitlaatgasreductie, waarbij we ons steeds op bewezen fundamentele technologieën baseren. Lees meer over bovenstaande toepassingsgebieden of neem contact met ons op.

Natuurkundige verklaring

 

In de emulsie is elk waterdruppeltje omsloten door brandstof. Door inbrenging in de verbrandingskamer verdampt de waterkern veel sneller dan de omringende brandstof. Door deze 'micro-explosie' wordt het brandstofdruppeltje in zeer vele nog kleinere druppeltjes uiteen gescheurd. Er vindt betere menging plaats en zones met vette roetvorming worden voorkomen.

Het thermische werkingsniveau neemt toe en het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot dalen.

Lees verder

Fuel-Water-Emulsionsystemen (FWE) voor stationaire motoren/installaties

Water en vloeibare brandstoffen kunnen op moleculair niveau weliswaar niet met elkaar worden gemengd, maar met ons geoctrooieerde proces kunnen ze zonder verlies en homogeen tijdelijk worden geëmulgeerd. De geproduceerde emulsie wordt via het oorspronkelijke injectiesysteem in de motor geleid en met verrassende resultaten verbrand. Daarbij vindt de waterdosering volledig elektronisch aangestuurd en specifiek op het werkingspunt gericht plaats.

Lees verder

Uitlaatgasreductie- technologieën voor binnenvaartschepen
 

Binnenvaartschepen hebben hoge laadvolumes/gebruikslasten, hebben weinig personeel nodig en gebruiken in vergelijking met ander goederenvervoer zeer weinig energie per vervoerde ton aan gewicht. Daardoor is het energie- en CO2-saldo positief.

Negatief is echter de bijzonder hoge uitstoot in de lucht van schadelijke stoffen uit de motorische verbranding van de vaak oude(re) motoren van deze vloot. Wij kunnen daar verandering in brengen!

Lees verder